دستورپخت

طرز تهیه سمبوسه گوشت خانگی

سمبوسه، غذایی لذیذ و سرشار از طعم که ریشه در جنوب ایران دارد، اکنون به عنوان یک غذای محبوب در کل کشور شناخته می‌شود. جذابیت این غذا بیشتر به دلیل استفاده از انواع ادویه‌ها و چاشنی‌های خاص در دستور پخت آن است.

به عنوان یک انتخاب ایده‌آل برای میزبانی از مهمانی‌ها و جشن تولدها، سمبوسه به دلیل زمان آماده‌سازی کوتاه و هزینه‌ی نسبتا پایین، بسیار محبوب است و اغلب در مهمانی‌های عصرانه و تولدها یافت می‌شود.

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و مرغ یک وعده غذایی مغذی برای افطار و سحری

در انواع متفاوتی همچون سمبوسه سیب زمینی، سمبوسه گوشت، سمبوسه پیتزایی و سمبوسه هندی تهیه می‌شود، اما در اینجا به بررسی طرز تهیه سمبوسه گوشت می‌پردازیم. این نسخه از سمبوسه با نان لواش، گوشت چرخ‌کرده، انواع سبزیجات معطر، سیب زمینی، فلفل سیاه و قرمز و دیگر مواد مغذی تهیه می‌شود، و تجربه‌ای خوشمزه و مملو از طعم را به ارمغان می‌آورد.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه گوشت

مادهمقدار
گوشت چرخ شده۲۵۰ گرم
پیاز رنده شده۱ عدد
سیب زمینی متوسط۲ عدد
فلفل دلمه‌ای۱ عدد
قارچ ورقه‌ای۱۵۰ گرم
گشنیز تازه۱۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سیر۱ تا ۲ حبه
پودر زنجبیل۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق مرباخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
فلفل قرمزبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم
نان لواشبه میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه گوشت

  1. آماده‌سازی گوشت: گوشت چرخ شده، پیاز و سیر رنده شده، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، و روغن را در تابه ریخته و روی حرارت متوسط حدود ۲۰ دقیقه تفت دهید. در مرحله بعد، رب گوجه فرنگی تفت داده شده را به مخلوط گوشت اضافه کنید. نکته: برای جلوگیری از بوی نامطبوع گوشت، پیاز رنده شده را نباید کاملا آبگیری کرد. کمی آب پیاز باید باقی بماند تا به گوشت اضافه شود.
  2. اضافه کردن سبزیجات: فلفل دلمه‌ای را نگینی ریز خرد کرده و به همراه گشنیز خرد شده به مخلوط گوشت اضافه کنید. سپس زنجبیل و فلفل قرمز را نیز اضافه کرده و پس از ۳ دقیقه از حرارت بردارید.
  3. آماده‌سازی سیب زمینی و قارچ: سیب زمینی‌ها را نگینی ریز خرد کرده و پس از سرخ کردن به مخلوط اضافه کنید. قارچ‌ها را ورقه‌ای خرد کرده و در تابه‌ای جداگانه تفت دهید تا آب نیندازد، سپس قارچ‌های سرخ شده را به مخلوط مواد اضافه نمایید.
  4. پیچیدن سمبوسه‌ها: نان لواش را به نوارهایی به ابعاد تقریبی ۷ در ۳۰ سانتی‌متر برش دهید. کمی از مخلوط آماده شده را در یکی از انتهاهای نان قرار دهید و شروع به پیچیدن نان به شکل مثلثی کنید. این کار را ادامه دهید تا کل نان به شکل مثلث درآید. انتهای نان را به داخل مثلث فشار دهید تا در هنگام سرخ کردن مواد بیرون نریزد.
  5. سرخ کردن سمبوسه‌ها: یک تابه با عمق زیاد را انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید. پس از داغ شدن تابه، روغن را اضافه کنید و اجازه دهید روغن داغ شود. سمبوسه‌ها را در روغن داغ قرار دهید و اجازه دهید تا هر دو طرف آن‌ها طلایی و برشته شوند. پس از سرخ شدن، سمبوسه‌ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود.
  6. گرم نگه داشتن سمبوسه‌ها: برای گرم نگه داشتن سمبوسه‌ها، آن‌ها را در یک آبکش فلزی قرار دهید و زیر آبکش یک سینی قرار دهید. سپس سینی را در فری که از قبل روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم شده است، قرار دهید و برای حدود ۵ دقیقه گرم کنید. این کار باعث می‌شود روغن اضافه گرفته شود و سمبوسه‌ها گرم بمانند.
  7. نگهداری در فریزر: اگر تمایل دارید سمبوسه‌ها را برای مصرف بعدی نگهداری کنید، آن‌ها را پیچیده و بدون سرخ کردن در فریزر قرار دهید. در زمان مصرف، سمبوسه‌ها را از فریزر خارج کرده و سپس سرخ کنید.

راهکار های موثر برای رشد مجدد موهای آسیب دیده

با رعایت این دستورالعمل، می‌توانید سمبوسه‌هایی خوشمزه و مقوی با طعمی اصیل و دلنشین تهیه کنید که در هر مهمانی و گردهمایی‌ای مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا