دستورپخت

طرز تهیه کتلت بدون گوشت، یک وعده خوشمزه و آسان

کتلت بدون گوشت یکی از انواع کتلت‌های گیاهی و خوشمزه است که با سبزیجاتی مانند سیب‌زمینی، هویج، پیاز و ادویه‌جات تهیه می‌شود و بسیار مقوی است. کتلت و کوکو از جمله غذاهای محبوب ایرانی‌ها هستند که در برنامه غذایی ما جایگاه ویژه‌ای دارند. تهیه کوکو و کتلت معمولاً آسان است و زمان کمی برای طبخ نیاز دارد. همچنین مواد تشکیل‌دهنده آن ساده و در دسترس هستند.

کوکوها و کتلت‌ها انواع مختلفی دارند و بسیار متنوع هستند. برای مثال می‌توان به کتلت گوشت، کتلت سیب‌زمینی، کوکو سبزی، کوکو سیب‌زمینی، کوکو مرغ، کوکو لوبیا سبز، کوکوی سبزیجات، کوکوی بادمجان و کوکوی کدو اشاره کرد که نشان‌دهنده تنوع این نوع غذاها است. کتلت معمولاً با سیب‌زمینی و گوشت تهیه می‌شود و برخی برای تهیه کتلت از تخم‌مرغ نیز استفاده می‌کنند. اما برای خوشمزه‌تر شدن کتلت نیازی نیست همیشه از گوشت استفاده کنید.

طرز تهیه اسنک پروتئینی سه سوته

شما می‌توانید با سیب‌زمینی، هویج، پیاز و کمی ادویه یک بشقاب کتلت خوشمزه تهیه کنید که هم سالم است و هم بسیار مقوی و برای گیاه‌خواران نیز انتخابی عالی محسوب می‌شود. اگر دوست دارید این کتلت خوشمزه را در منزل با روشی آسان تهیه کنید، در ادامه این مقاله از غذاچی، با ما همراه باشید.

مواد لازم

مادهمقدار
سیب‌زمینی متوسط۳ عدد
هویج۲ عدد
پیاز۱ عدد
آرد۱ فنجان
ساقه پیازچه۳ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم

طرز تهیه کتلت بدون گوشت

  1. آماده‌سازی مواد: ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته و رنده کنید. هویج و پیاز را نیز رنده کنید و با سیب‌زمینی مخلوط کنید. ساقه‌های پیازچه را خرد کنید و همراه با آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه کنید.
  2. ورز دادن مواد: مواد را خوب ورز دهید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.
  3. سرخ کردن کتلت‌ها: داخل یک ماهی‌تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. از مایه کتلت به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و کف دست گرد کنید، سپس داخل روغن بیندازید تا سرخ شود. هر دو طرف کتلت را خوب سرخ کنید، سپس از روغن خارج کنید.
  4. تزئین و سرو: برای خوشمزه‌تر شدن کتلت می‌توانید گوجه و سیب‌زمینی را هم سرخ کنید و داخل ظرف سرو کنار کتلت بچینید و میل کنید. نوش جان!

طرز تهیه پلوی علی پاشا؛ غذای ترکیه ای معروف و خوشمزه

نکات مهم

  1. آب‌گیری سیب‌زمینی و پیاز: حتماً بعد از رنده کردن سیب‌زمینی و پیاز، آب اضافی آن‌ها را بگیرید تا کتلت هنگام سرخ شدن آب نیندازد و ترد و پوک شود.
  2. داغ شدن روغن: قبل از سرخ کردن کتلت، اطمینان حاصل کنید که روغن کاملاً داغ شده و از ماهی‌تابه نچسب استفاده کنید. کتلت‌ها را نازک سرخ کنید تا مغزپخت شوند.
  3. انواع پیازها: برای پخت و پز، پیاز زرد بهترین گزینه است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری دارد و برای خام خوردن و استفاده در سالاد‌ها و دیپ‌ها مناسب است. پیاز قرمز نیز به خاطر رنگ زیبایش برای تزئین بشقاب غذا و سالادها مناسب است، اما برای پخت و پز معمولاً استفاده نمی‌شود.

با رعایت این نکات، می‌توانید کتلت‌های بدون گوشت خوشمزه و مقوی تهیه کنید که برای گیاه‌خواران نیز مناسب است.

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا