آشپزیترفنددستورپخت

طرز تهیه کباب کوبیده چرب و آبدار بدون منقل، ویژه آپارتمان‌نشین‌ها

کباب کوبیده، یکی از محبوب‌ترین و سنتی‌ترین غذاهای ایرانی، معمولاً با منقل و زغال تهیه می‌شود. اما زندگی آپارتمانی گاهی اوقات مانع از این لذت ساده می‌شود. در این مقاله از تیم غذاچی، روشی برای تهیه کباب کوبیده چرب و آبدار بدون نیاز به منقل ارائه می‌دهیم، تا شما نیز در آپارتمان خود از طعم دلچسب کباب کوبیده لذت ببرید.

مواد لازم:

مادهمقدار
چرخ‌کرده قلوه‌گاه گوساله۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
نمک۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و پاپریکانوک قاشق چایخوری
جوش شیریننوک قاشق چایخوری (در صورت دلخواه)
کره و زعفرانبه مقدار لازم

روش تهیه کباب کوبیده:

  1. آماده‌سازی مواد: گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، و زعفران دم‌کرده به خوبی مخلوط کنید. مواد را به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه‌ها به خوبی به هم بپیوندند.
  2. شکل‌دهی به کباب‌ها: مخلوط گوشت را از یخچال خارج کنید و آن را به قطعات مساوی تقسیم کنید. هر قطعه را به شکل استوانه‌ای درآورده و روی سیخ‌های فلزی یا چوبی بزنید. اگر سیخ در دسترس نیست، می‌توانید کباب‌ها را به شکل بلند و باریک درآورید.
  3. پخت کباب: یک تابه یا صفحه پخت نچسب را با کمی روغن یا کره روی حرارت متوسط گرم کنید. کباب‌ها را در تابه قرار دهید و هر طرف را حدود ۴ تا ۵ دقیقه تا زمانی که کاملاً برشته و طلایی شود، بپزید.
  4. سرو کباب‌ها: کباب‌های آماده شده را همراه با برنج سفید، گوجه‌های کبابی، سبزی خوردن، و ماست چکیده سرو کنید.

نوش جان!

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا