دستورپخت

نخود هندی، یک پیش‌غذای خوشمزه برای شما که غذای تند دوست دارید

نخود هندی یکی از غذاهای خوشمزه و تند هندی است که با استفاده از نخود و ترکیبی از پیاز داغ، فلفل و سبزی‌های معطر تهیه می‌شود. این غذا نه تنها طعم دلپذیری دارد بلکه به لطف مواد اولیه‌اش بسیار مغذی نیز می‌باشد. با تغییرات در سبک زندگی و گسترش دسترسی به اینترنت، مردم به طیف وسیعی از غذاهای بین‌المللی علاقه‌مند شده‌اند که نخود هندی نیز جزء آنها است.
پیش از این، بیشتر افراد به خوردن غذاهای سنتی مانند خورشت، پلو، آبگوشت و آش اکتفا می‌کردند. اما اکنون، با معرفی این غذاهای جدید در رستوران‌های بین‌المللی، بسیاری به تجربه طعم‌های تند و ادویه‌جات هندی روی آورده‌اند. اگر شما هم علاقمند به تهیه این پیش‌غذای تند و خوش طعم در خانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم این دستور پخت از غذاچی، را امتحان کنید.

طرز تهیه سالاد هندوانه یونانی؛ ساده و خوشمزه

مواد لازم

موادمقدار
نخود پخته۱ لیوان
پیاز۱ عدد
فلفل سبز تند۲ عدد
سبزی معطر (شوید و گشنیز خرد شده)نصف لیوان
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمکبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم
فلفل سیاه و قرمزبه میزان لازم
آب جوش۱ لیوان
روغنبه میزان لازم

طرز تهیه نخود هندی

برای آماده سازی نخود هندی، ابتدا پیاز را رنده کنید و با مقداری روغن در تابه بریزید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا پیازها نرم شوند. سپس، زردچوبه و فلفل‌ها را به پیاز اضافه کرده و کمی تفت دهید.

برای ناهار امروزت یک پیتزا جدید درست کن | طرز تهیه پیتزا سیب زمینی بدون فر

فلفل سبز خرد شده و سبزی‌های معطر را افزوده و تا زمانی که عطر ادویه‌جات بلند شود، تفت دهید. نخود پخته شده را به همراه نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید. مخلوط رب گوجه و آب جوش را درون تابه بریزید و بگذارید تا مواد به مدت نیم ساعت بپزند و به غلظت دلخواه برسند. پس از پایان پخت، نخود هندی شما آماده سرو است. نوش جان!

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا