دستورپخت

طرز تهیه شیرینی نارنجکی بدون فر بهتر از قنادی! خوشمزه و لذیذ

شیرینی نارنجکی یا همان نون خامه‌ای همیشه بهترین گزینه برای پذیرایی به حساب می‌آید، پس همیشه تعدادی از آن در منزل داشته باشید. این شیرینی خوشمزه و مخملی را بدون فر و بهتر از هر قنادی در منزل برای خود درست کنید. در ادامه ی این مقاله از غذاچی، طرز تهیه شیرینی نارنجکی بدون فر را برایتان خواهیم گفت تا آن را برای عزیزان‌تان درست کنید.

شیرینی نسکافه ای رو بدون تخم مرغ درست کن + طرز تهیه

مواد لازم برای شیرینی نارنجکی بدون فر

موادمقدار
آب1 فنجان
کره بدون نمک1/2 فنجان
شکر1.5 قاشق غذاخوری
نمک1/2 قاشق چای‌خوری
آرد همه‌منظوره1 فنجان
تخم‌مرغ3 تا 4 عدد
شکربه مقدار لازم

مواد لازم برای فیلینگ شیرینی نارنجکی بدون فر

موادمقدار
شیر1.5 فنجان
خامه غلیظ1.5 فنجان
وانیلبه مقدار لازم
شکر2/3 فنجان
نشاسته ذرت1/4 فنجان
نمک1/4 قاشق چای‌خوری
زرده تخم‌مرغ درشت6 عدد
کره سرد بدون نمک1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه فیلینگ شیرینی نارنجکی

طرز تهیه فیلینگ شیرینی نارنجکی

۱. شیر و خامه را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه فیلینگ شیرینی نارنجکی، یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. شیر را به همراه 1/2 فنجان خامه و وانیل در آن مخلوط کرده و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. مواد را گاهی هم بزنید تا خامه حل شود. با به جوش آمدن مخلوط، حرارت را کم کرده و قابلمه را کنار بگذارید.

دستور تهیه شیرینی زبان با دو قلم مواد ساده؛ پرطرفدارترین شیرینی رو تو خونه درست کن!

۲. مواد را مخلوط کنید

در دومین مرحله، یک کاسه بزرگ انتخاب کنید تا در آن شکر، نشاسته ذرت و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. زرده تخم‌مرغ را هم اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا کمرنگ و یک‌دست شود. شیر گرم شده را به آرامی داخل کاسه بریزید و مخلوط کنید. سپس مخلوط را از یک صافی رد کنید و داخل قابلمه بریزید.

۳. زرده تخم‌مرغ را آماده کنید

در سومین مرحله، مخلوط زرده تخم‌مرغ را روی حرارت متوسط رو به بالا بگذارید و مدام هم بزنید تا غلیظ شده و شروع به حباب زدن کند. با حباب زدن کاسترد، آن را از روی حرارت بردارید و کره را اضافه کنید. کره را با هم‌زن بزنید تا ذوب و مخلوط شود. کاسترد را به یک کاسه بزرگ‌تر منتقل کنید و با پلاستیک بپوشانید تا هوا وارد آن نشود. پلاستیک را روی ظرف فشار دهید تا از پوسته‌پوسته‌شدن آن جلوگیری شود. کاسترد را می‌توانید از دو روز قبل یا حداقل دو ساعت قبل آماده کنید.

طرز تهیه شیرینی نارنجکی بدون فر

۱. قابلمه را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی نارنجکی بدون فر، یک قابلمه بزرگ و مناسب انتخاب کنید. آن را به همراه سه پایه فلزی روی حرارت متوسط بگذارید و در آن را ببندید. ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان دهید تا داخل قابلمه به خوبی گرم شود. کف قالب خود را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید.

۲. مواد را آماده کنید

در دومین مرحله، در یک قابلمه بزرگ آب، شکر، نمک و کره را بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید تا جوش بیاید. بعد از جوش آمدن، قابلمه را از روی حرارت بردارید و آرد را اضافه کنید. با قاشق چوبی مخلوط را هم بزنید تا یک‌دست شود. قابلمه را مجدد روی حرارت متوسط قرار داده و ۶۰ ثانیه هم بزنید.

۳. تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید

در سومین مرحله، مخلوط را با هم‌زن حدود ۲ دقیقه با سرعت متوسط بزنید تا خنک شود. تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی اضافه کرده و هم بزنید. مخلوط باید صاف و براق باشد و تخم‌مرغ‌ها کامل ترکیب شوند. در صورت چسبیدن خمیر به پره‌های هم‌زن، یک تخم‌مرغ دیگر اضافه کنید.

۴. شیرینی نارنجکی را بپزید

در چهارمین مرحله، کاسترد یا خامه را داخل قیف شیرینی‌پزی بریزید و کنار بگذارید. با فاصله از یکدیگر شکوفه بزنید. سینی یا قالب حاوی نارنجک‌ها را داخل قابلمه و روی سه پایه فلزی قرار دهید. ابتدا حرارت را برای ۱۵ دقیقه متوسط سپس ۲۰ تا ۲۵ دقیقه کم کنید تا به آرامی پخته شوند. در این مدت‌زمان در قابلمه را باز نکنید.

این شیرینی با یه تخم مرغ و بدون خمیر مایه درست می‌شه! باور می‌کنی انقدرهم خوشمزه باشه؟!

۵. نارنجکی‌ها را با فیلینگ پر کنید

در پنجمین مرحله، ته شیرینی را تا نصفه با نوک یک چاقوی تیز سوراخ کنید. اجازه دهید شیرینی‌ها خنک شوند. خامه باقی‌مانده را آن‌قدر بزنید تا قله‌های سفتی ظاهر شوند. کاسترد را از یخچال بیرون آورده و هم بزنید تا صاف شود. حال خامه فرم‌گرفته را به کاسترد اضافه کرده و مواد را داخل قیف شیرینی‌پزی بریزید. شیرینی‌ها را با فیلینگ پر کنید و داخل یخچال بگذارید تا خنک شوند. در نهایت روی شیرینی‌ها را با سس شکلاتی تزئین کنید.

نکات تکمیلی پخت شیرینی نارنجکی بدون فر

پخت شیرینی نارنجکی در توستر

شما مراحل تهیه فیلینگ و شیرینی را پیش ببرید. توستر را گرم کنید. قالب توستر را با کاغذ روغنی بپوشانید و شیرینی‌ها را پایپ کنید. به شیرینی‌ها ۲۰ دقیقه زمان دهید تا پخته شوند.

پخت شیرینی نارنجکی در فر

فر را روشن کنید تا گرم شود. شیرینی‌ها را در سینی فر پایپ کنید. بعد از پخت، با کمک قیف شیرینی‌پزی، شیرینی‌ها را از انتها ببرید و با خامه یا کاسترد پر کنید.

استفاده از ماسوره

بهترین ماسوره برای پایپ کردن شکوفه‌های نارنجکی، ماسوره آچاری است. ماسوره‌های بامیه، شکوفه، m1 و d2 نیز مناسب هستند. ماسوره‌های ساده به خمیر شکل و شیار نمی‌دهند.

جلوگیری از خمیری نشدن شیرینی نارنجکی

بعد از پخت، با کمک خلال دندان در مرکز شیرینی یک سوراخ ریز ایجاد کنید تا بخار خارج شود. اگر شیرینی کامل نپزد، حالت وارفته و خمیری به خود می‌گیرد.

طرز تهیه باقلوا تابه‌ای؛ شیرینی متفاوت و خوشمزه

پف نکردن شیرینی

دلایل پف نکردن شیرینی می‌تواند شامل عدم گرم شدن کامل قابلمه، باز کردن زود هنگام در قابلمه یا زیاد بودن حرارت باشد.

نگه‌داری نون نارنجکی

خمیر نون خامه‌ای را از دو روز قبل تهیه کرده و در دمای اتاق نگه دارید. روی آن را بپوشانید و در دمای خنک نگه دارید.

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا