آشپزیدستورپخت

طرز تهیه شیرینی قندی سه رنگ بدون فر؛ شیرینی خوشمزه عید نوروز

با نزدیک شدن به عید نوروز، علاقه به پخت شیرینی‌های خانگی دلچسب و خوش طعم افزایش می‌یابد. شیرینی‌های نوروزی که در خانه پخته می‌شوند، معمولا خشک، کوچک، و با طیف وسیعی از رنگ‌ها هستند. یکی از این شیرینی‌های ساده و محبوب، شیرینی قندی سه رنگ است که با دستورالعملی آسان و مواد اولیه‌ای که به راحتی در دسترس هستند، در منزل تهیه می‌شود.

شیرینی قندی، به دلیل ظاهر سه رنگ و زیبای خود، گزینه‌ای عالی برای پذیرایی در ایام عید نوروز به شمار می‌رود. اگر به دنبال تهیه شیرینی ساده‌ای هستید که نیازی به استفاده از فر نداشته باشد، در ادامه ی این مقاله از تیم غذاچی با ما همراه شوید تا با روش تهیه شیرینی قندی سه رنگ آشنا شوید.

مواد لازم:

مادهمقدار
آرد سفید قنادی۲۰۰ گرم
روغن جامد۱۲۰ گرم
پودر قند۱۲۰ گرم
پودر هل۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوری
خرفه و کنجد برای تزیینبه میزان لازم

طرز تهیه شیرینی قندی سه رنگ بدون فر

  1. ابتدا، روغن جامد را داخل کاسه‌ای پیرکس ریخته و آن را بر روی بخار آب جوش کتری قرار دهید تا روغن به آرامی شفاف و مایع شود. سپس، روغن مایع شده را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا دوباره به حالت غلیظ درآید.
  2. روغن غلیظ شده را به کاسه‌ای بریزید، پودر قند و پودر هل را اضافه کرده و با استفاده از یک لیسک به خوبی هم بزنید تا مخلوطی یکدست حاصل شود. با همزن برقی، مواد را به مدت ۱ دقیقه بزنید، سپس همزن را کنار بگذارید.
  3. آرد و بکینگ پودر را به تدریج و در سه مرحله به مخلوط اضافه کنید. وقتی خمیر شروع به سفت شدن کرد، با استفاده از دست و نوک انگشتان، آن را چند دقیقه ورز دهید.
  4. خمیر را به سه بخش مساوی تقسیم کرده، به یک بخش زعفران و به بخش دیگر پودر کاکائو اضافه کنید و خوب ورز دهید. بخش سوم را بدون افزودنی نگه دارید.
  5. از خمیر به اندازه‌ی گردو بردارید، آن را گرد کنید و با استفاده از نوک چاقو روی هر شیرینی چند شیار ایجاد کنید. شیرینی‌ها را در تابه‌ای نچسب بچینید و روی شیرینی‌های زعفرانی و سفید، خرفه و روی شیرینی‌های کاکائویی، کنجد بپاشید.
  6. تابه را روی حرارت کم قرار دهید و در آن را ببندید. استفاده از شعله‌پخش‌کن توصیه می‌شود تا شیرینی‌ها نسوزند. پس از ۲۰ دقیقه، زمانی که زیر شیرینی‌ها طلایی شود، شیرینی‌های قندی شما آماده است.

نکات کلیدی برای تهیه بهتر:

  • قبل از استفاده، آرد و پودر قند را الک کنید تا مخلوط نرم‌تری حاصل شود.
  • این شیرینی بدون تخم مرغ است، بنابراین می‌توانید آن را در ظرف دربسته و در مکان خنک نگهداری کنید.
  • برای پخت در فر، دما را روی ۱۸۰ سانتی‌گراد تنظیم کرده و به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.
  • از روغن‌های مخصوص شیرینی آردی استفاده کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.
نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا