آشپزیدستورپخت

طرز تهیه شیرینی حلزونی در فر برای دورهمی و مهمانی؛ خوشمزه و دوست داشتنی

شیرینی حلزونی یا کلوچه سنتی ترکمنی یکی از اصیل‌ترین شیرینی‌های ایرانی است که مناسب پذیرایی در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها است. شیرینی حلزونی کرمدار یا مغزدار از خوشمزه‌ترین مدل‌های این شیرینی محسوب می‌شود، بنابراین حتماً آن را برای عزیزانتان تهیه کنید. در این مقاله از غذاچی، می‌توانید با طرز تهیه شیرینی حلزونی در فر آشنا شوید تا در عصرانه‌ها یا دورهمی‌های خود از آن لذت ببرید.

چیز کیک انبه، یک دسر خوشبو، خوشمزه و خاص

مواد لازم برای تهیه شیرینی حلزونی در فر

مواد لازممقدار
آرددو لیوان دسته‌دار
ماستپنج قاشق غذاخوری
روغن مایعچهار قاشق غذاخوری
شکرسه قاشق غذاخوری
بیکینگ‌پودریک و نیم قاشق غذاخوری
تخم‌مرغیک عدد

مواد لازم برای داخل خمیر

مواد لازممقدار
عسل یا مرباسه قاشق غذاخوری
شکردو قاشق غذاخوری
پودر دارچینیک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه شیرینی حلزونی در فر

طرز تهیه شیرینی حلزونی در فر

۱. تخم‌مرغ و شکر را هم بزنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی حلزونی، تخم‌مرغ‌ها را داخل یک ظرف بشکنید و خوب هم بزنید تا از حالت لختگی بیرون بیایند. سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط کرم‌رنگ و کش‌دار شود.

۲. روغن مایع و ماست را اضافه کنید

روغن مایع را به مخلوط تخم‌مرغ و شکر اضافه کرده و ترکیب کنید. سپس ماست را که به دمای محیط رسیده است به آن اضافه و مخلوط کنید. آرد را سه بار الک کرده و بیکینگ‌پودر را به آن اضافه کنید. حالا آرد را به آرامی به مخلوط اضافه کنید و با قاشق چوبی یا هم‌زن دستی هم بزنید. سپس خمیر را ورز دهید تا کش‌دار و نرم شود.

کیک شیره انگور، یک عصرانه سالم و خوشمزه 

۳. خمیر را رول کنید

خمیر را روی یک سطح چرب قرار داده و با وردنه به شکل مستطیل پهن کنید. روی خمیر را با عسل یا مارمالاد بمالید و سپس مخلوط دارچین و شکر را روی آن بپاشید. خمیر را از یک سمت به آرامی رول کنید.

۴. خمیر شیرینی را برش بزنید

با کمک یک چاقوی تیز یا کاتر، خمیر را به برش‌های دو سانتی‌متری تقسیم کنید. شما همچنین می‌توانید خمیر را به چانه‌های کوچکتر تقسیم کرده و به همان روش رول کنید.

۵. شیرینی‌ها را بپزید

فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. داخل سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و رول‌ها را با فاصله از هم داخل سینی بچینید. سینی را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر بگذارید تا پخته شوند. در نهایت می‌توانید روی شیرینی‌ها را با خرده پسته یا شیر عسلی تزئین و سرو کنید.

طرز تهیه شیرینی نارنجکی بدون فر بهتر از قنادی! خوشمزه و لذیذ

نکات تکمیلی پخت شیرینی حلزونی در فر

  • طرز تهیه شیرینی حلزونی بدون فر: در صورت نبود فر، می‌توانید از تابه استفاده کنید. رول‌ها را در تابه با روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شوند و در آخر مخلوط شکر و دارچین را روی آنها بریزید.
  • فرم و شکل خمیر: برای داشتن خمیری نرم، نباید زیاد آرد بریزید. همچنین، می‌توانید برای نرم ماندن خمیر، یک کاسه آب داخل فر قرار دهید.
  • مواد میانی شیرینی: علاوه بر عسل و مربا، می‌توانید از فیلینگ کرم، کشمش، مخلوط شکر و دارچین یا سس شکلاتی استفاده کنید.
  • رول کردن خمیر: دقت کنید تا رول‌ها به شکل زیبا و متناسبی باشند.

با رعایت این نکات، می‌توانید شیرینی حلزونی خوشمزه‌ای تهیه کنید و از آن در کنار چای و کیک در دورهمی‌های خود لذت ببرید.

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا