آشپزیدستورپخت

طرز تهیه خورش زردآلو با مرغ؛ خوش مزه، ملس و مجلسی

اگر به دنبال تجربه طعم‌های جدید و هیجان‌انگیز هستید، حتما خورش زردآلو با مرغ را امتحان کنید. این خورش خوشمزه با طرز تهیه‌ای ساده، به راحتی در خانه قابل پخت است. در ادامه همراه غذاچی باشید تا با طرز تهیه خورش زردآلو با مرغ آشنا شوید.

آموزش یک خوراک خوشمزه با بادمجان

مواد لازم جهت تهیه خورش زردآلو با مرغ

مواد اولیهمقدار
سینه مرغ متوسط1 عدد
برگه زردآلو1 و نیم پیمانه
پیاز1 عدد
زعفران دم کرده4 قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
خلال پسته و بادامبه مقدار لازم
زرشک (تفت داده شده)به مقدار لازم
آببه مقدار لازم

مراحل تهیه خورش زردآلو با مرغ

مراحل تهیه خورش زردآلو با مرغ

مرحله اول: آماده کردن برگه‌های زردآلو

حدود یک ساعت قبل از پخت، برگه‌های زردآلو را در آب خیس کنید. سپس آب آن‌ها را گرفته و کنار بگذارید. در یک تابه مناسب مقداری کره ذوب کنید و برگه‌های زردآلو را به مدت چند دقیقه تفت دهید تا کمی نرم و طلایی شوند.

با خوشمزه ترین دستور پخت مرغ و سیب‌زمینی که می توانید در خانه درست کنید آشنا شوید!

مرحله دوم: پختن مرغ

سینه مرغ را به تکه‌های مربع شکل خرد کنید. پیاز را خلالی خرد کرده و در مقداری کره تفت دهید تا نرم و شفاف شود. تکه‌های مرغ را به پیاز اضافه کنید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. مرغ را تفت دهید تا کمی سرخ شود.

مرحله سوم: اضافه کردن برگه‌های زردآلو به مرغ

دو لیوان آب جوش را به همراه برگه‌های زردآلو تفت‌ داده شده به مرغ اضافه کنید. شعله را کم کنید و اجازه دهید خورش به مدت ۴۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.

مرحله چهارم: اضافه کردن بقیه مواد به خورش

حدود ۱۰ دقیقه قبل از اینکه خورش زردآلو با مرغ کاملاً جا بیفتد، زعفران دم کرده، خلال پسته و بادام را به خورش اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. اجازه دهید خورش چند دقیقه دیگر بجوشد تا طعم مواد به خورد هم برود.

مرحله پنجم: سرو کردن خورش زردآلو با مرغ

خورش را در ظرف مورد نظر بریزید و با زرشک تفت داده شده، خلال بادام و پسته تزیین کنید. خورش برگه زردآلو را می‌توانید همراه با پلو یا نان سرو کنید و از طعم دلچسب و ملس آن لذت ببرید. نوش جان!

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا