دستورپخت

حلوا کفگیری اصل تبریز،حلوایی که انرژی کل روزت رو تامین می کنه + طرز تهیه

حلوای کفگیری، یکی از خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین شیرینی‌های ایرانی است که با ظاهری زیبا و طعمی بی‌نظیر، هر ذائقه‌ای را به خود جذب می‌کند. این حلوا که ریشه در شهرهای ارومیه و تبریز دارد، با نام‌های حلوا شمشیری و حلوا مسقطی نیز شناخته می‌شود و به دلیل نوع خاص پخت و قالبی که به خود می‌گیرد، به حلوا کفگیری معروف شده است.

در این مقاله از غذاچی، قصد داریم شما را با طرز تهیه این حلوا خوشمزه آشنا کنیم تا بتوانید در منزل خود، طعم اصیل ایران را تجربه کنید.

با ما همراه باشید تا با فوت و فن‌های پخت حلوا کفگیری و نکات مهم آن آشنا شوید.

حلوا دهین؛ حلوای پرطرفدار نجف را در خانه درست کن + آموزش تهیه

مواد لازم برای تهیه حلوا کفگیری

مواد لازممقدار
آرد قنادی250 گرم
پودر قند نرم الک شده250 گرم
کره80 گرم
روغن جامد80 گرم
پودر هل سبز1 قاشق غذاخوری
پودر پستهبه مقدار لازم
پودر زنجبیل3 قاشق غذاخوری یا کمتر
گردو نیم‌کوب یا آسیاب شدهنصف لیوان

دستور پخت حلوا کفگیری

آماده سازی آرد

برای تهیه یک دیس حلوا کفگیری خوشمزه، ابتدا آرد را درون یک تابه مناسب الک کرده و سپس تابه را روی حرارت قرار دهید. آرد را به آرامی تفت دهید تا طعم و بوی خامی آن کاملاً از بین برود.

گرفتن خامی آرد

در این مرحله نیازی نیست آرد تغییر رنگ بدهد، بلکه فقط کافی است بوی خامی آن گرفته شود. سپس روغن را به میزان لازم به آرد الک شده اضافه کنید.

طرز تهیه حلوا دهنیه، خوشمزه‌ترین حلوای عربی

افزودن گردو و هل

آرد و روغن را به مدت 10 دقیقه به خوبی تفت دهید. بعد از آن گردوی پودر شده را به همراه پودر هل به تابه اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کرده و تابه را از روی حرارت بردارید.

اضافه کردن پودر قند

پس از برداشتن تابه از روی حرارت، پودر قند را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا بافت حلوا منسجم شود. سپس حلوا را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و یک قسمت را درون یک کاسه بریزید.

افزودن زعفران خوش عطر

زعفران دم کرده را به حلوای درون کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا رنگ حلوا زرد شود. می‌توانید از پودر کاکائو نیز برای تنوع رنگی استفاده کنید.

آماده سازی نهایی حلوا کفگیری

حلوا را با استفاده از کفگیر یا قاشق بردارید و در ظرف مورد نظر قرار دهید. می‌توانید حلوا را درون یک سینی فشرده کرده و با کاتر قالب بزنید تا ظاهر مجلسی‌تری داشته باشد.

حلوای هویج مجلسی رو با این روش بپز تا خوشرنگ بشه + طرز تهیه

نکته

دستور پخت‌های مختلفی برای حلوا کفگیری وجود دارد. در برخی مدل‌ها از آرد نخودچی استفاده می‌شود و در بعضی دیگر از ترکیب زنجبیل و هل. حتی در برخی موارد یکی از این دو ماده غذایی به تنهایی استفاده می‌شود.

با این دستور ساده و دقیق می‌توانید یک حلوا کفگیری خوشمزه و اصیل در منزل تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا