دستورپخت

طرز تهیه حلوای گردوی تبریزی؛ بهترین گزینه برای پذیرایی در مراسم‌ها

حلوای گردوی تبریز یکی از حلواهای مغذی ایرانی است که به صورت سنتی توسط تبریزی‌ها تهیه می‌شود. این حلوا را می‌توان در مناسبت‌های مختلف پخت و از طعم لذیذ آن لذت برد. حلوا گردوی تبریزی بافتی خشک دارد و می‌توان آن را به صورت قالبی و سرد سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه این حلوای خوشمزه، با غذاچی همراه باشید.

حلوا کفگیری اصل تبریز،حلوایی که انرژی کل روزت رو تامین می کنه + طرز تهیه

مواد لازم برای حلوای گردوی تبریز

موادمقدار
آرد۱ کیلوگرم
گردو خرد شده۳۰۰ گرم
نثار (پودر شکر)۴۰۰ گرم
کره۳۰۰ گرم
پودر زنجبیل۱ قاشق مرباخوری
پودر هل۱ قاشق مرباخوری
روغن جامد یا مایع۲۰۰ گرم

طرز تهیه حلوای گردوی تبریز

طرز تهیه حلوای گردوی تبریز

مرحله اول

برای تهیه حلوای گردویی خوشمزه به سبک تبریزی، ابتدا تابه‌ای را برای تفت دادن آرد انتخاب کنید. ۱ کیلوگرم آرد را درون تابه الک کنید تا ناخالصی‌ها جدا شده و گلوله‌های بهم چسبیده باز شوند.

مرحله دوم

آرد را به صورت مداوم با حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. پس از گذشت یک ربع، تفت دادن را متوقف کرده و مجدداً آرد را از الک رد کنید تا یکدست شود. سپس آرد را با کره و روغن ترکیب کرده و به خوبی تفت دهید.

حلوا دهین؛ حلوای پرطرفدار نجف را در خانه درست کن + آموزش تهیه

مرحله سوم

وقتی کره و روغن به آرد جذب شد، آرد را به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید تا کمی تغییر رنگ دهد. سپس پودر شکر را روی مواد بپاشید و تفت دادن را ادامه دهید تا با هم مخلوط شوند. پودر هل و زنجبیل را روی حلوا بپاشید.

مرحله چهارم

گردوها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به تابه اضافه کنید. تمامی مواد را به طور یکنواخت تفت دهید تا بافت حلوا خمیری شود. قالب یا ظرف مورد نظر را با چند قطره روغن چرب کرده و حلوا را به قالب منتقل کنید.

مرحله پنجم

در نهایت، حلوا را با پشت قاشق صاف کنید و درون یخچال بگذارید تا بافتش سفت شود. پس از گذشت ۲ تا ۳ ساعت، حلوا را از یخچال خارج کرده و از قالب در ظرف مورد نظر برگردانید. حلوای گردویی را در اندازه دلخواه برش بزنید.

طرز تهیه حلوا دهنیه، خوشمزه‌ترین حلوای عربی

نکته

می‌توانید حلوای گردویی را با طعم شکلاتی و فندقی ترکیب کرده و از طعم‌های مختلف لذت ببرید.

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا