دستورپخت

حلوا دهین؛ حلوای پرطرفدار نجف را در خانه درست کن + آموزش تهیه

حلوا دهین یکی از انواع خوشمزه و معروف حلوا است که ریشه در فرهنگ و تاریخ شهرهای نجف و کربلا دارد و به خاطر طعم بی‌نظیرش شناخته شده است. این حلوا، که به خصوص در ماه رمضان و بر سفره‌های افطار تهیه می‌شود، غنی از مواد مغذی و دارای مقدار زیادی چربی است. در ادامه ی این مقاله از غذاچی، با ما همراه باشید تا با دستور تهیه این حلوای سنتی و پرطرفدار آشنا شوید و طعم اصیل آن را در منزل تجربه کنید!

مربا موز؛ مربای خوشمزه و مجلسی که تا به حال نخوردید! + طرز تهیه

مواد لازم برای تهیه حلوای دهین

  • آرد: ۲ پیمانه
  • پودر نارگیل: ۱ پیمانه
  • شیر خرما یا انگور: ۱/۲ پیمانه
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • روغن: ۱ پیمانه
  • شکر: ۲ پیمانه
  • شیر پرچرب: ۱ پیمانه
  • پودر هل: ۱ قاشق چایخوری
  • زعفران دم کرده: ۴ قاشق غذاخوری
  • گلاب: ۴ قاشق غذاخوری
  • گردو و خلال بادام: به مقدار دلخواه

دستور پخت حلوای دهین

مرحله اول

ابتدا کره را روی بخار کتری آب کرده، سپس ظرف مورد نظر را با کره چرب کنید. نصف میزان پودر نارگیل را روی سطح ظرف بپاشید و در صورت تمایل، مغز گردو را روی پودر نارگیل قرار دهید.

مرحله دوم

در قابلمه، شیر، شکر و روغن را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا حل شود. سپس گلاب، زعفران و شیره صاف شده انگور یا خرما را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شروع به جوشیدن کند.

طرز تهیه نان سیر پیتزایی با نان تست و خمیر

مرحله سوم

آرد و پودر هل را الک کنید و به تدریج به مایع شیر اضافه کرده، مداوم هم بزنید تا آرد کاملا باز شود و غلظت آن از فرنی آرد گندم غلیظ‌تر شود.

مرحله چهارم

مواد را هم بزنید تا آرد باز شود و تفت بخورد. سپس بقیه کره را اضافه کرده و ادامه دهید تا مواد تفت بخورند. سپس مواد را درون ظرف چرب‌شده که قبلاً پودر نارگیل پاشیده بودید، بریزید و سطح آن را صاف کنید.

مرحله پنجم

روی سطح حلوا خلال بادام بپاشید و مابقی پودر نارگیل را روی آن بریزید. سپس ظرف را در فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید تا کاملا بپزد.

مرحله ششم

پس از پخت، گریل فر را برای ۳ تا ۵ دقیقه روشن کنید تا روی حلوا طلایی شود. سپس حلوا را از فر خارج کرده و اجازه دهید کاملا سرد شود. با کارد تیز به شکل دلخواه برش دهید.

طرز تهیه مافین کیوی؛متفاوت و خوشمزه!

مرحله هفتم

برای طعمی غنی‌تر، می‌توانید به جای کره از روغن حیوانی استفاده کنید. این حلوای چرب و خوشمزه باید حتما با شیر پرچرب تهیه شود. برای چربی بیشتر، میزان روغن را تا یک و نیم پیمانه افزایش دهید.

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا