دستورپخت

شیرینی نارگیلی رو تو خونه بدون فر درست کن | روش پخت شیرینی نارگیلی پفکی

اگر به فر دسترسی ندارید، نگران نباشید، زیرا با روشی که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم، می‌توانید شیرینی نارگیلی را بدون نیاز به فر در خانه تهیه کنید. شیرینی نارگیلی، شیرینی خوش طعم و مناسب برای مجالس است که در طرز تهیه آن شباهت‌هایی به شیرینی گردویی وجود دارد. برای یادگیری طرز تهیه مرحله به مرحله شیرینی نارگیلی، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه و مواد لازم خاگینه مغزدار تبریزی

مواد لازم برای شیرینی نارگیلی

موادمقدار
پودر نارگیل60 گرم
شکر120 گرم
روغن مایع40 گرم
سفیده تخم مرغ60 گرم
آبلیمویک سوم قاشق چای خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون نیاز به فر

مرحله اول

ابتدا شکر، پودر نارگیل، نیمی از سفیده تخم مرغ و نیمی از روغن مایع را در یک غذاساز یا مخلوط کن ریخته و برای دو دقیقه مخلوط کنید تا ترکیبات کاملاً یکدست شوند. سپس مخلوط به دست آمده را به تابه مناسبی انتقال دهید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله دوم

باقیمانده سفیده تخم مرغ، روغن مایع باقیمانده، وانیل و آبلیمو را به تابه اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق چوبی، مخلوط را به صورت رفت و برگشتی هم بزنید، شبیه به طرز هم زدن حلیم. این کار را برای ۱۰ دقیقه ادامه دهید.

مرحله سوم

مراقب باشید که دمای مخلوط به قدری باشد که دست شما نسوزد. پس از ۱۰ دقیقه هم زدن، مخلوط را در یک ظرف دربسته بریزید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود.

گوشت این حیوان سالم‌ترین گوشت‌ها از نظر کارشناسان تغذیه است

روش پخت شیرینی نارگیلی بدون فر

ابتدا در قابلمه‌ای جادار، سه پایه فلزی قرار داده و درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید. قابلمه را روی شعله پخش کن بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت بسیار ملایم گرم کنید. سپس، شیرینی‌ها را با فاصله درون قالب یا سینی که با کاغذ روغنی پوشانده شده است قرار دهید.

شیرینی‌ها را روی سه پایه فلزی در قابلمه قرار دهید و دم کنی را روی درب قابلمه قرار دهید. شیرینی‌ها باید حدود ۲۰ دقیقه بپزند. برای طلایی شدن روی شیرینی‌ها، آن‌ها را به همراه کاغذ روغنی برگردانید و ۱۰ دقیقه دیگر بپزید.

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا