آشپزیدستورپخت

دستور تهیه شیرینی زبان با دو قلم مواد ساده؛ پرطرفدارترین شیرینی رو تو خونه درست کن!

شیرینی زبان، یکی از شیرینی‌های سنتی و محبوب در مهمانی‌های ایرانی است که از دیرباز به عنوان یکی از اصلی‌ترین شیرینی‌ها در مراسم‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گرفت. این شیرینی نوستالژیک که با کیک یزدی در سفره‌های ایرانیان شریک است، نقش برجسته‌ای در پذیرایی دارد. در این مقاله از غذاچی، به آموزش دستور پخت شیرینی زبان خواهیم پرداخت تا شما نیز بتوانید این شیرینی خوشمزه و سنتی را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی زبان

موادمقدار
شکر۱ پیمانه
آب۱/۲ پیمانه
گلاب۱/۴ پیمانه
زعفران دم شده۲ قاشق غذاخوری
خمیر هزارلا۱ بسته
پودر پسته۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی زبان

مرحله اول: آماده سازی شهد شیرینی

ابتدا برای تهیه شهد شیرینی، شکر و آب را داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و خوب هم می‌زنیم تا شکر کاملا در آب حل شود.

مرحله دوم: افزودن عطرها

گلاب و زعفران دم کرده را به مخلوط شکر و آب اضافه کنید. سپس هم زده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از جوش آمدن، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا شهد کاملا خنک شود.

مرحله سوم: آماده سازی خمیر

خمیر هزارلا را یخ‌زدایی کرده و سپس روی سطح کار پهن کنید. با استفاده از قالب شیرینی زبان، خمیر را قالب بزنید و روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است قرار دهید.

مرحله چهارم: پختن شیرینی

فر را از قبل روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. شیرینی‌های قالب زده را با برس آغشته به شهد شیرینی بپوشانید و لایه دیگری از خمیر را روی هر قطعه قرار دهید.

مرحله پنجم: تکمیل پخت

شیرینی‌ها را در طبقه وسط فر به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. پس از آن، گریل فر را روشن کرده و اجازه دهید شیرینی‌ها برای ۵ دقیقه دیگر تحت گریل قرار گیرند تا روی آن‌ها طلایی و برشته شود.

مرحله ششم: تزئین شیرینی

پس از پخت، برس را دوباره به شهد آغشته کنید و روی سطح و اطراف شیرینی‌ها بمالید. سپس پودر پسته را برای زیبایی بیشتر روی شیرینی‌ها بپاشید.

مرحله هفتم: سرو شیرینی

شیرینی‌های تزئین شده را در کنار چای زعفرانی سرو کنید و از طعم خوش آن لذت ببرید. نوش جان!

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا