دسته‌بندی نشدهترفند

ترفند جادویی درست کردن خیارشور ترد بدون کپک زدن | طرز تهیه خیارشور ترد تو یک چشم بهم زدن

خیارشور یکی از چاشنی‌های محبوب و سنتی در ایران است که نه تنها در کنار غذاهای سنتی، بلکه در فست فودها نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. در این مقاله از غذاچی، شما را با روشی جادویی برای تهیه خیارشور ترد و بدون کپک آشنا خواهیم کرد، تا شما نیز بتوانید این چاشنی خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه ۱ شیشه خیارشور

موادمقدار
خیار ریز۵۰۰ گرم
آب۳ لیوان
نمک۳ قاشق غذاخوری
شوید، مرزه، ترخون۱۰۰ گرم
سیر۳ حبه
فلفل سبز۲ عدد
نخود۴ عدد
سرکه سفید یا قرمز½ پیمانه

مرحله اول

ابتدا آب، سرکه و نمک را در یک قابلمه مناسب ریخته و آن را روی حرارت زیاد قرار دهید. مواد را به طور مداوم هم بزنید تا نمک به طور کامل در آب حل شود.

مرحله دوم

پس از رسیدن آب به نقطه جوش و حل شدن کامل نمک، قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید محتویات آن خنک شود. سپس ظرف مورد نظر برای نگهداری خیارشور را کاملاً بشویید و خشک کنید.

مرحله سوم

ظرفی را برای نگهداری خیارشور انتخاب کنید که کاملاً هوابند باشد تا از ورود هوا به داخل ظرف جلوگیری شود. استفاده از ظرف‌های شیشه‌ای با درب فلزی که کاملاً سالم هستند، توصیه می‌شود.

مرحله چهارم

در کف ظرف، نیمی از مقدار شوید، ترخون و مرزه را قرار دهید، سپس نخودها را اضافه کنید. نخود به ترد شدن خیارشور کمک می‌کند.

مرحله پنجم

یک عدد سیر و یک فلفل سبز را به ظرف اضافه کنید و خیارها را روی آن‌ها بچینید. مطمئن شوید که خیارهای مورد استفاده از نوع بوته‌ای باشند، زیرا این نوع خیار برای تهیه خیارشور مناسب‌تر است.

مرحله ششم

باقیمانده شوید، مرزه و ترخون به همراه سیر و فلفل سبز باقیمانده را افزوده و محلول آب نمک و سرکه خنک شده را به ظرف اضافه کنید.

مرحله هفتم

مطمئن شوید که محلول آب نمک و سرکه حداقل یک بند انگشت بالاتر از سطح مواد درون ظرف باشد. سپس درب ظرف را محکم ببندید و ظرف را به مدت یک هفته تا ده روز در محیط آشپزخانه نگهداری کنید تا خیارشور آماده شود.

زمان نگهداری خیارشور

پس از آماده شدن، خیارشور را می‌توان تا یک سال در جای تاریک و خنک نگهداری کرد. به محض باز کردن درب ظرف، باید آن را در یخچال قرار دهید تا از کپک زدن جلوگیری شود.

جمع‌بندی

با دنبال کردن این مراحل دقیق، شما می‌توانید خیارشور ترد و خوشمزه‌ای را تهیه کنید که علاوه بر طعم دلپذیر، مدت زمان طولانی تازه و بدون کپک باقی می‌ماند. این خیارشور می‌تواند همراهی عالی برای انواع غذاها از سنتی تا فست‌فود باشد.

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا