ترفنددستورپخت

اشتباهی که کوبیده رو خراب و بد مزه می کنه

کباب کوبیده یکی از غذاهای بسیار معروف و سنتی ایرانی است که تاریخچه آن به دوران قاجار برمی‌گردد. این غذا در بسیاری از مجالس و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه تهیه این کباب ظاهراً ساده به نظر می‌رسد، اما برای داشتن کبابی خوشمزه و لذیذ باید تمام نکات و ریزه‌کاری‌ها را رعایت کرد. در این مقاله از غذاچی، به بایدها و نبایدهای تهیه کباب کوبیده می‌پردازیم تا بتوانید این غذای سنتی را به بهترین نحو ممکن تهیه کنید.

با خوشمزه ترین دستور پخت مرغ و سیب‌زمینی که می توانید در خانه درست کنید آشنا شوید!

استراحت ندادن به گوشت کوبیده

اگر به گوشت کباب کوبیده حداقل 4 یا 5 ساعت استراحت ندهید، کباب شما سفت و بیات خواهد شد و مزه خوبی نخواهد داشت. پس از ورز دادن گوشت و اضافه کردن ادویه‌های دلخواه، حتماً آن را حداقل 5 ساعت در یخچال استراحت دهید.

عدم پخت یکنواخت کوبیده

یکی از رازهای خوشمزه شدن کباب کوبیده، پخت یکنواخت آن است. اگر سیخ‌های کوبیده به زغال نزدیک باشند، کباب‌ها می‌سوزند و اگر خیلی دور باشند، کباب‌ها خام باقی می‌مانند و مزه خوبی نخواهند داشت. پس سیخ‌های کوبیده را مرتب پشت و رو کنید تا حرارت به طور یکنواخت به کباب‌ها برسد.

استفاده از گوشت فاقد چربی

استفاده از گوشت بدون چربی باعث بد مزه شدن کباب کوبیده می‌شود. گوشت فاقد چربی باعث می‌شود کباب‌ها خشک و سفت شوند. بهتر است از گوشتی که دارای چربی مناسب است، استفاده کنید تا کبابی نرم و لذیذ داشته باشید.

طرز تهیه کتلت بدون گوشت، یک وعده خوشمزه و آسان

پیاز سفید در کباب کوبیده

استفاده از پیاز سفید در تهیه کباب کوبیده باعث شیرین شدن طعم آن می‌شود. بهتر است از پیاز زرد استفاده کنید و آن را به خوبی رنده کرده و آب اضافه آن را جدا کنید. آب پیاز می‌تواند مایع کباب را خراب کند.

استفاده نکردن از ادویه

عدم استفاده از ادویه‌ها باعث طعم بد کباب کوبیده می‌شود. برای خوشمزه‌تر شدن کباب، از ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، سماق و پودر لیمو عمانی استفاده کنید. این ادویه‌ها باعث خوشمزه شدن کباب و از بین رفتن بوی زهم گوشت می‌شوند.

شستن گوشت

شست‌وشوی گوشت قبل از چرخ کردن می‌تواند باعث تغییر رنگ و مزه آن شود و گوشت چسبندگی خود را از دست بدهد. برای جلوگیری از این مشکل، از شستن گوشت خودداری کنید.

طرز تهیه پلوی علی پاشا؛ غذای ترکیه ای معروف و خوشمزه

جمع‌بندی

تهیه کباب کوبیده خوشمزه نیازمند رعایت نکات و ریزه‌کاری‌های خاصی است. استراحت دادن به گوشت، پخت یکنواخت، استفاده از گوشت چرب، انتخاب صحیح پیاز و استفاده از ادویه‌های مناسب از جمله نکاتی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. با رعایت این نکات می‌توانید کباب کوبیده‌ای خوشمزه و لذیذ تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا