آشپزیترفند

آیا فریز کردن نان آن را تازه تر میکند؟

در فضای مجازی ادعاهایی وجود دارد مبنی بر اینکه انجماد نان نه تنها تازگی آن را حفظ می‌کند بلکه آن را سالم‌تر نیز می‌سازد. اما آیا واقعاً فریز کردن نان می‌تواند تأثیرات مثبتی بر سلامتی ما داشته باشد؟ در این مقاله از غذاچی، به بررسی اظهارات تخصصی دوین میلر، سرپرست بخش پزشکی و تغذیه دانشکده پزشکی دانشگاه استون، می‌پردازیم تا واقعیت این موضوع را روشن کنیم.

فرآیند انجماد نان و تأثیر آن بر نشاسته

دوین میلر توضیح می‌دهد که نان پس از پخت، نشاسته‌های ژلاتینه شده در آن به راحتی هضم می‌شوند و گلوکز سریع‌تر آزاد می‌کنند، اما هنگامی که نان خنک می‌شود و به خصوص زمانی که منجمد می‌شود، این نشاسته‌ها تبدیل به نشاسته مقاوم می‌شوند که هضم آن دشوارتر است. این تغییر می‌تواند تأثیری مثبت بر سطح قند خون و انسولین داشته باشد.

تأثیر انجماد نان بر سطح قند خون

مطالعات نشان داده‌اند که انجماد و سپس دوباره گرم کردن نان، می‌تواند میزان افزایش قند خون را پس از خوردن تا ۳۹ درصد کاهش دهد. این اثر، خصوصاً در نان‌های خانگی بیشتر مشهود است، در حالی که نان‌های تجاری و فروشگاهی کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

نتایج تحقیقات و استدلال‌های علمی

بر اساس تحقیقات، نشاسته مقاوم نه تنها در کنترل بهتر قند خون مؤثر است بلکه می‌تواند به افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطوح کلسترول کمک کند. همچنین، نشاسته مقاوم مواد مغذی را برای میکروب‌های روده فراهم می‌آورد که نقش مهمی در حفظ تعادل سالم روده دارند.

جمع‌بندی

فریز کردن نان می‌تواند فواید قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد، به ویژه در کاهش سریع افزایش قند خون پس از مصرف. این تأثیر بیشتر به دلیل تبدیل نشاسته‌های ژلاتینه شده به نشاسته مقاوم است که هضم آن برای بدن دشوارتر است. علاوه بر این، نشاسته مقاوم تأثیرات مثبتی بر میکروبیوم روده دارد و می‌تواند به افزایش حساسیت به انسولین و کاهش کلسترول کمک کند.

با این حال، تأثیرات بلندمدت فریز کردن نان بر سلامتی هنوز به طور کامل مشخص نیست. بنابراین، در حالی که فریز کردن نان می‌تواند به عنوان یک استراتژی مفید برای حفظ کیفیت و ارزش غذایی نان و کنترل بهتر قند خون در نظر گرفته شود، باید با در نظر گرفتن سایر جنبه‌های رژیم غذایی و سبک زندگی انجام شود.

نمایش بیشتر

تیم محتوا غذاچی

هدف اصلی غذاچی معرفی رستوران های باکیفیت در هر شهر، منطقه و محله، بر اساس فیلترهای متنوع نظیر موقعیت مکانی، امکانات، کیفیت غذا، بهداشت و قیمت است. رستوران هایی که در غذاچی معرفی میشوند همگی بر اساس کارشناسی دقیق مبتنی بر اصول فنی و کیفی انتخاب میشوند و ما تعهد میشویم تنها رستوران ها، کافه ها و تالار های باکیفیت را انتخاب و معرفی کنیم تا دغدغه اصلی شما یعنی پیدا کردن رستوران های باکیفیت و سالم را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا